REGULAMIN SERWISU INTERNETOWEGO sopranont.pl

I Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 czerwca 2025 r. i kształtuje on wzajemne prawa i obowiązki dotyczące Podmiotu partnerskiego, Klienta, Użytkownika oraz Procesora. W szczególności Regulamin określa sposób korzystania ze sklepu internetowego prowadzonego przez Podmiot partnerski, w tym zasady składania i realizacji zamówień na oferowane przez Podmiot partnerski produkty i usługi.
  2. Regulamin został stworzony w szczególności na podstawie Ustawy o prawach konsumenta, Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także w oparciu o Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej „RODO”) przy jednoczesnym uwzględnieniu obowiązujących przepisów z zakresu ochrony danych osobowych.
  3. Kontakt z Podmiotem partnerskim możliwy jest pod adresem email: kwbiomed@wp.pl oraz numerem telefonu: w godzinach pracy Podmiotu partnerskiego określonych na stronie internetowej. Sklep internetowy prowadzony i administrowany jest przez Podmiot partnerski (także w zakresie dotyczącym danych osobowych).
  4. Niniejszy Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie przed złożeniem zamówienia w sklepie internetowym prowadzonym przez Podmiot partnerski w formie umożliwiającej jego przechowywanie i odtwarzanie w zwykłym toku czynności.
  5. Sklep internetowy prowadzony przez Podmiot partnerski przeznaczony jest dla osób pełnoletnich posiadających pełną zdolność do czynności prawnych.
  6. Sprzedaż za pośrednictwem Sklepu Internetowego prowadzona jest na terytorium Polski
  7. Informacje zawarte i wyświetlane przez System Informatyczny nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego. Kupujący/Użytkownik składając zamówienie za pomocą Systemu Informatycznego składa ofertę kupna określonego produktu na warunkach podanych w opisie produktu.
  8. Zakazane jest korzystanie z Systemu Informatycznego przez Użytkownika oraz Klienta w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający uzasadnione interesy Podmiotu Partnerskiego bądź Procesora. W szczególności Klient oraz Użytkownik nie będą podejmowali czynności, które mogłyby narazić Podmiot Partnerski oraz Procesora na jakąkolwiek szkodę majątkową lub wizerunkową.
  9. Użytkownik oraz Klient nie mogą umieszczać w Systemie informatycznym treści bezprawnych.
  10. W momencie złożenia Zamówienia, Użytkownik staje się Klientem.
  11. Klient oświadcza, że podane przez niego dane w formularzu zamówienia, w szczególności adresowe oraz adres e-mail są zgodne, prawidłowe i kompletne. W przypadku podania fałszywych danych lub nienależących do Klienta, Podmiot Partnerski może powiadomić o tym fakcie Procesora, który niezwłocznie może usunąć zamówienie Klienta oraz niezależnie od działań Podmiotu partnerskiego jest uprawniony do zawiadomienia odpowiednich organów państwowych.
  12. Podmiot partnerski oraz Procesor nie ponoszą odpowiedzialności za prawdziwość oraz legalność działań i danych wykorzystywanych i udostępnianych przez Użytkowników oraz Klientów. W szczególności Podmiot partnerski oraz Procesor nie ponoszą odpowiedzialności za aktualność czy bezprawność i skutki wykorzystania danych przekazanych przez Użytkowników oraz Klientów, pod warunkiem, że Podmiot partnerski oraz Procesor nie posiadali wiedzy o bezprawnym charakterze wykorzystania danych Klienta. Zarówno Podmiot partnerski, jak również Procesor nie dokonują weryfikacji oraz badania autentyczności danych wykorzystywanych i udostępnianych przez Użytkowników oraz Klientów.
  13. Podmiot partnerski, Użytkownik, Klient oraz Procesor zobowiązują się do przestrzegania wszystkich postanowień Regulaminu. Wyrażenie zgody na przestrzeganie niniejszego Regulaminu jest równoznaczne z pełną akceptacją warunków Regulaminu bez konieczności sporządzenia odrębnej umowy.
  14. Podmiot partnerski prowadzi sprzedaż detaliczną drogą elektroniczną za pośrednictwem sieci Internet. Zamówienia są przyjmowane przez stronę internetową, jak również telefonicznie i mailowo. Złożenie zamówienia telefonicznie lub mailowo stanowi akceptację niniejszego Regulaminu.
  15. Korzystanie ze Sklepu internetowego możliwe jest pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny Kupującego/Użytkownika wymagań technicznych określonych w niniejszym Regulaminie.
  16. Podmiot partnerski oświadcza, że nie jest w stanie zapewnić, że opinie na temat towarów czy usług opublikowane na stronie Sklepu internetowego pochodzą wyłącznie od konsumentów, którzy nabyli faktycznie towar lub skorzystali z usługi.
  17. Podmiot partnerski oświadcza, że nie korzysta z algorytmu, który dostosowuje ceny w oparciu o zautomatyzowane podejmowanie decyzji.

II Definicje

  1. Stronami umów o świadczenie usług drogą elektroniczną są: Podmiot partnerski oraz Klient realizujący zamówienie.
  2. Podmiot partnerski - Soprano Klaudia Wojciechowska-Karwat, Plac Fryderyka Chopina 17, 64-300 Nowy Tomyśl, PL, NIP: 7881962109 będący przedsiębiorcą. W imieniu i na rachunek Podmiotu partnerskiego działa Przetwarzający w postaci Restaumatic S.A. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, który umocowany jest do odbierania oświadczeń woli, przyjmowania świadczeń oraz zawierania umów w imieniu i na rachunek Podmiotu partnerskiego w ramach obsługi Systemu Informatycznego do obsługi zamówień gastronomicznych występującego pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com.
  3. Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych, bądź osoba prawna lub jednostka organizacyjna posiadająca zdolność do czynności prawnych. Klientem może być osoba fizyczna, która ukończyła 13 lat, ale nie ukończyła 18 lat w zakresie, w jakim może nabywać prawa i zaciągać zobowiązania zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa tj. w drobnych bieżących sprawach życia codziennego, która składa zamówienie za pośrednictwem strony internetowej Podmiotu partnerskiego.
  4. Konsument -osoba fizyczna dokonująca czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą i zawodową w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny.
  5. Przedsiębiorca -Klient niebędący Konsumentem.
  6. Użytkownik osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Systemu Informatycznego.
  7. Przetwarzający- Restaumatic S.A. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, wpisanej do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, który jest jednocześnie dostawcą Systemu Informatycznego występującego pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com, działający w imieniu i na rzecz wyłącznie Podmiotu partnerskiego.
  8. System Informatyczny to oprogramowanie wykorzystywane przez Podmiot partnerski za pośrednictwem którego Klient może zamówić oferowane przez Podmiot partnerski produkty i usługi występujący pod nazwą Skubacz.pl i/lub Restaumatic.com. Pojęcie to obejmuje stronę WWW, zakładkę Aktywne Menu, usługę QR Waiter oraz Aplikację Mobilną, za pośrednictwem których Klient ma możliwość składania zamówień.
  9. Zamówienie- to czynność prawna dokonywana za pośrednictwem Systemu Informatycznego, podczas której Klient wyraża wolę zakupu zamówionych produktów i usług zgodnie z ich opisem oraz ceną.
  10. Administrator Danych Osobowych - Podmiot partnerski: Soprano Klaudia Wojciechowska-Karwat, Plac Fryderyka Chopina 17, 64-300 Nowy Tomyśl, PL, NIP: 7881962109.
  11. Podmiot Przetwarzający Dane Osobowe- Restaumatic S.A. z siedzibą w Zabrzu (41-800) przy ul. Wolności 345, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców - Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy KRS pod nr KRS 0001016935, NIP 6482765571, REGON 242895699, wysokość kapitału zakładowego i kapitału wpłaconego: 149.400,00 zł, email: contact@restaumatic.com.

III Przyjmowanie i realizacja zamówień

  1. Warunkiem skorzystania z usług Systemu informatycznego jest zapoznanie się z niniejszym Regulaminem i jego akceptacja.
  2. Klient składając zamówienie zobowiązuje się podać swoje prawdziwe i kompletne dane wymagane przez System Informatyczny i przyjmuje do wiadomości, że składa Zamówienie z obowiązkiem zapłaty.
  3. Klient może składać Zamówienia w dniach i godzinach wyszczególnionych przez Podmiot partnerski, za pośrednictwem Systemu Informatycznego.
  4. Podmiot partnerski zastrzega sobie prawo do potwierdzenia złożenia zamówienia oraz poprawności danych za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej. W przypadku braku kontaktu z Klientem, niepełnych danych, podejrzenia, że dane nie są prawdziwe, należą do osób trzecich lub zastosowana promocja nie należy się Klientowi, Podmiot partnerski ma prawo Zamówienie anulować z jednoczesnym podaniem przyczyny przedmiotowego działania.
  5. Jeśli Klient złożył Zamówienie z wykorzystaniem promocji, upustu ceny i innych preferencji, do których nie miał prawa, zobowiązany jest zapłacić pełną cenę. Podmiot partnerski ma prawo do weryfikacji uprawnień Klienta do zakupu towaru i usług na preferencyjnych warunkach w trakcie realizacji Zamówienia.
  6. Podmiot partnerski i Procesor mają prawo zawiesić na czas określony albo nieokreślony możliwość składania nowych zamówień przez Kupującego w przypadku, gdy jego działania naruszają postanowienia Regulaminu, negatywnie wpływają na dobre imię sklepu lub w inny sposób mu szkodzą.
  7. Sprzedający nie wyklucza czasowego zawieszenia świadczenia usługi dostępu do serwisu z przyczyn od Sprzedającego niezależnych, ponadto zastrzega sobie prawo czasowego zawieszenia świadczenia ww. usługi w przypadku konieczności przeprowadzenia napraw lub konserwacji systemów obsługujących oraz w związku z koniecznością ich modernizacji lub rozbudowy.

IV Wymagania techniczne

  1. W celu otrzymywania Usługi Użytkownik i/lub Klient musi być wyposażony w odpowiednie urządzenia końcowe (telefon, komputer, tablet) wraz z połączeniem do Internetu.
  2. Szczegółowe informacje na temat polityki prywatności, w szczególności używania cookies zawiera Polityka Prywatności dostępna dla wszystkich Użytkowników i/lub Klientów na stronie: sopranont.pl [strona restauracji, zakładka polityka prywatności].
  3. Warunkiem technicznym prawidłowego korzystania z Systemu i świadczonych za jego pomocą usług jest posiadania urządzenia końcowego z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari w możliwie najnowszej wersji.

V Dodatkowe informacje odnośnie zamówień składanych przez Internet

  1. Umowę między Klientem a Podmiotem partnerskim uważa się za zawartą tylko wtedy, gdy Podmiot partnerski potwierdzi Klientowi, że Zamówienie przyjęto do realizacji podając czas dostawy lub odbioru Zamówienia.
  2. Podmiot partnerski oraz Procesor mają prawo anulować potwierdzone Zamówienie w przypadkach: a) naruszenia zasad opisanych niniejszym Regulaminie; b) awarii, ograniczeń technicznych lub organizacyjnych, które uniemożliwiają lub mocno utrudniają realizację Zamówienia; c) wystąpienia braku odpowiednich towarów, środków lub produktów do realizacji Zamówienia, którego Podmiot partnerski nie mógł przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności; d) w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości, iż podane przez Klienta dane są nieprawdziwe, należą do osób trzecich, Klient nie posiada zdolności do czynności prawnych w rozumieniu prawa cywilnego lub z innych przyczyn leżących po stronie Klienta, uniemożliwiających realizację Zamówienia.
  3. Podmiot partnerski zobowiązuje się niezwłocznie, w miarę możliwości, zamieścić za pośrednictwem Systemu Informatycznego ogólnodostępną informację mówiącą o występujących ograniczeniach lub braku możności realizacji Zamówień.
  4. Podmiot partnerski potwierdza przyjęcie Zamówienia do realizacji wyświetlając Klientowi odpowiednią informację na ekranie urządzenia, na którym Klient dokonał Zamówienia. Dodatkowo Klient otrzyma stosowną wiadomość e-mailem lub SMS'em. Wykonanie przez Podmiot partnerski jednej z wyżej wymienionych czynności jest jednoznaczne ze skutecznym przekazaniem Klientowi potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji.
  5. Podany czas realizacji zamówienia należy traktować jako planowany i jego przekroczenie do 80% nie jest traktowane jako uchybienie w realizacji Zamówienia i nie stanowi podstawy do reklamacji.
  6. Podmiot partnerski zastrzega sobie prawo do zablokowania możliwości dodania do koszyka oraz zakupu za pośrednictwem Systemu Informatycznego napojów alkoholowych (w rozumieniu ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi), napojów energetycznych (w rozumieniu ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zdrowiu publicznym) oraz wyrobów tytoniowych (w rozumieniu ustawy z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych), jak również innych towarów, których sprzedaż na odległość może być ograniczona lub zakazana na mocy obowiązujących przepisów prawa. W przypadku próby dodania takich produktów do koszyka, System Informatyczny może uniemożliwić ich dodanie lub zablokować możliwość złożenia Zamówienia zawierającego te produkty.
  7. Sprzedaż towarów wyszczególnionych w pkt. 6 powyżej przez System Informatyczny jest możliwa tylko dla osób, które ukończyły 18 lat. Składając Zamówienie zawierające towary, o których mowa w pkt. 6 powyżej, Klient oświadcza, że jest osobą pełnoletnią.
  8. Podmiot partnerski zastrzega sobie prawo do weryfikacji wieku Klienta i/lub osoby odbierającej Zamówienie zawierające towary, o których mowa w pkt. 6. W tym celu dostawca lub pracownik Podmiotu partnerskiego może zażądać okazania ważnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem potwierdzającym dowodu tożsamości Klienta i/lub osoby odbierającej Zamówienie w celu zweryfikowania czy ww. jest osobą pełnoletnią.
  9. W przypadku stwierdzenia, że osoba dokonująca odbioru towaru, o którym mowa w pkt. 6 jest niepełnoletnia lub nie jest w stanie udokumentować swojej pełnoletności, Podmiot partnerski ma prawo odmówić wydania ww. towaru i anulować zamówienie w części obejmującej towary, o których mowa w pkt. 6.
  10. Sprzedaż alkoholu przez Podmiot partnerski odbywa się pod adresem Podmiotu partnerskiego, który umożliwiając zamawianie alkoholu online oświadcza, że posiada zezwolenie na sprzedaż alkoholu.
  11. Klient zamawiający alkohol przez System Informatyczny jest zobowiązany do odbioru alkoholu osobiście. Klient ma możliwość wyznaczenia pełnomocnika do odbioru alkoholu w jego imieniu.
  12. Pełnomocnik Klienta do odbioru alkoholu musi być osobą pełnoletnią, a udzielenie pełnomocnictwa jest obligatoryjnym warunkiem realizacji zamówienia. Pełnomocnik zobowiązany jest do okazaniu dowodu tożsamości pod rygorem odmowy wydania zamówienia.
  13. Pełnomocnikiem Podmiotu partnerskiego może być Kurier, który zobowiązany i uprawniony jest do sprawdzenia dowodu tożsamości Klienta celem weryfikacji, czy jest on osobą pełnoletnią.
  14. Podmiot partnerski oraz Agent nie ponoszą odpowiedzialności za działania lub zaniechania Kuriera w związku z udzielonym pełnomocnictwem i dostawą alkoholu.
  15. Podmiot partnerski oraz Agent nie ponoszą odpowiedzialności za nadużywanie towarów, o których mowa w pkt. 6 przez Klienta lub jego pełnomocnika oraz za szkody wynikające z ich spożycia. Klient, dokonując zamówienia oświadcza, że jest świadomy szkodliwych skutków nadmiernego spożycia alkoholu i że spożywa go na własną odpowiedzialność.

VI Formy płatności

  1. Klient składając zamówienie wybiera jedną z dostępnych form płatności: gotówka, kartą poprzez terminal płatniczy Podmiotu partnerskiego/dostawcy lub płatność poprzez sieć Internet (dalej: płatności online). Ceny towarów nie zawierają kosztów dostawy.
  2. Koszty zamówienia doliczane są do ceny Zamówienia i zależą od wybranego sposobu dostawy oraz adresu dostawy. Informacja o kosztach dostawy jest wyświetlana w Koszyku przed złożeniem Zamówienia.
  3. Podmiot partnerski zastrzega sobie prawo do zmiany cen oferowanych produktów, przy czym zmiany cen nie dotyczą Zamówień już złożonych i potwierdzonych do realizacji.
  4. Uregulowanie przez Klienta należności za pośrednictwem płatności online na rzecz Procesora równoznaczne jest ze spełnieniem świadczenia przez Klienta na rzecz Podmiotu partnerskiego.
  5. W przypadku dokonania zapłaty za pomocą płatności online, Podmiot partnerski przyjmuje Zamówienie do realizacji tylko wtedy, gdy Procesor potwierdzi otrzymanie środków. Dokument potwierdzenia zaksięgowania środków na koncie Klienta nie jest wystarczający. W przypadku, gdy Podmiot partnerski anuluje Zamówienie opłacone za pomocą płatności online, Procesor na zlecenie Podmiotu partnerskiego dokona zwrotu płatności.
  6. Zlecenie zwrotu płatności przez Procesora nastąpi nie później niż w terminie 72 h, z zastrzeżeniem, że dni wolne od pracy mogą ten okres wydłużyć, od dnia otrzymania przez Procesora informacji o anulacji Zamówienia i dyspozycji zwrotu środków. Za datę dokonania zwrotu przyjmuje się datę złożenia przez Procesora dyspozycji zwrotu należnej kwoty u Operatora Płatności.
  7. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia z płatnością gotówkową, za zwrot środków odpowiedzialny jest Podmiot partnerski a Procesor nie ponosi odpowiedzialności za realizację zwrotu środków przez Podmiot partnerski.
  8. Procesor, jako partner Operatora Systemu Płatności Online, oraz Operator Systemu Płatności Online zastrzegają sobie prawo odmowy obsługi płatności dokonywanych przez Klienta, w szczególności w przypadku pojawienia się wątpliwości co do legalności transakcji, z tytułu której następuje płatność lub legalności samej płatności. Z powyższych względów odbioru płatności może odmówić Procesor lub Operator Systemu Płatności Online.
  9. Procesor oraz Operator Systemu Płatności Online nie ponoszą odpowiedzialności za opóźnienia w przekazywaniu płatności lub odpowiedzi autoryzacyjnych, spowodowane przyczynami powstałymi po złożeniu przez Klienta dyspozycji płatności, a także za niezrealizowanie oraz opóźnienie w przekazaniu należnych środków lub weryfikacji danych, w szczególności spowodowane podaniem przez Klienta nieprawidłowych lub niekompletnych danych, które uniemożliwiają zrealizowanie transakcji płatności, jak również za opóźnienia będące następstwem innych zdarzeń niezależnych od Procesora lub Operatora Systemu Płatności Online.
  10. Podmiot partnerski wystawi odpowiednie dokumenty Klientowi potwierdzające dokonanie sprzedaży w terminie przewidzianym ustawowo.
  11. W przypadkach pytań lub wątpliwości, Klient powinien skontaktować się z Podmiotem partnerskim za pomocą telefonu lub poczty elektronicznej.

VII Dostawa

  1. Podmiot partnerski nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienie w dostawie wynikłe z przyczyn leżących po stronie dostawcy lub Klienta wynikających m.in. z podania nieprawidłowego adresu dostawy, nieobecności Klienta pod adresem wskazanym w Zamówieniu.
  2. W przypadku braku odbioru Zamówienia przez Klienta (w przypadku wyboru dostawy kurierem lub odbioru osobistego w wyznaczonym terminie) z przyczyn leżących po stronie Klienta, Podmiot partnerski zastrzega sobie prawo do obciążenia Klienta kosztami dostawy i przechowywania Zamówienia.
  3. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towarów przechodzi na Konsumenta z chwilą objęcia Zamówienia przez Konsumenta (lub wskazaną przez niego osobę trzecią - inną niż kurier). W przypadku gdy Klientem jest Przedsiębiorca, ryzyko przechodzi na niego z chwilą wydania Zamówienia dostawcy.

VIII Prawo odstąpienia od umowy przez Klienta - dotyczy Konsumentów

  1. Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa ma prawo w terminie 14 dni od objęcia towaru w posiadanie odstąpić od umowy sprzedaży, bez podania przyczyny.
  2. Wyjątki od prawa do odstąpienia od umowy, o którym mowa w pkt. 1 powyżej przewiduje art. 38 ustawy o prawach konsumenta. Prawo do odstąpienia od umowy sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w szczególności stosunku do umów, których przedmiotem świadczenia jest produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia oraz produkt wyprodukowany według indywidualnych potrzeb Klienta, zgodnie z przekazaną przez niego specyfikacją.
  3. Aby skorzystać z prawa do odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest powiadomić Podmiot partnerski w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. w formie listownej, pocztą elektroniczną). Konsument jest uprawniony do skorzystania z wzoru formularza odstąpienia od umowy stanowiącego Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu. Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży należy wysłać przed upływem terminu do odstąpienia, na adres lub adres e-mail Podmiotu określony w pkt. I Regulaminu. Wystosowanie ww. oświadczenia może być połączone z fizycznym zwrotem towaru.
  4. W przypadku skutecznego odstąpienia od Umowy Sprzedaży, Podmiot partnerski zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów związanych z wybranym przez Konsumenta sposobem dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Podmiot partnerski), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy Sprzedaży. Towar należy odesłać na adres Podmiotu partnerskiego wskazanego w pkt. I niniejszego Regulaminu.
  5. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał się dla niego z żadnymi kosztami. Podmiot partnerski może wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili zwrotnego otrzymania towaru lub dostarczenia dowodu odesłania towaru, w zależności od tego które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  6. Konsument ponosi koszty zwrotu produktów i ponosi odpowiedzialność za zmniejszoną wartość produktu wynikające z korzystania z niej w sposób inny, niż było to konieczne dla stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania produktu.

IX Własność intelektualna i licencje

  1. Wygląd Systemu Informatycznego, treści, kod źródłowy są chronione polskim oraz międzynarodowym prawem autorskim.
  2. Ściąganie z Systemu Informatycznego treści oraz ich kopiowanie jest dozwolone wyłącznie do prywatnego użytku, w celu lepszego zapoznania się z informacjami.
  3. Żadna z części Systemu Informatycznego, w tym niniejszy Regulamin, nie mogą być rozpowszechniane lub/i powielane bez wiedzy właściciela.
  4. Zakazane jest kopiowanie, rozpowszechnianie, modyfikowanie lub wykorzystywanie w inny sposób treści Systemu informatycznego oraz sklepu internetowego bez uprzedniej pisemnej zgody Podmiotu partnerskiego lub Procesora.

X Niezgodność towaru z umową - reklamacje

  1. Podmiot partnerski dostarcza towary zgodnie z umową. Jeśli towar jest niezgodny z umową, Podmiot partnerski odpowiada wobec Konsumenta za doprowadzenie do ich zgodności z umową na podstawie przepisów rozdziału 5a ustawy o prawach konsumenta. Reklamacje dotyczące w szczególności Zamówienia, prezentowanej Oferty, Dostawy należy kierować bezpośrednio do Podmiotu partnerskiego. Procesor nie rozpatruje reklamacji dotyczących usług świadczonych przez Podmiot partnerski.
  2. Podmiot partnerski rozpatrzy zgłoszenie niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania zgłoszenia.
  3. Reklamacja powinna zawierać dane identyfikujące Klienta, telefon, adres e-mail, datę złożenia zamówienia, datę realizacji zamówienia, wskazany adres realizacji zamówienia, login Klienta oraz szczegółowy opis składanych zastrzeżeń.
  4. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Podmiot partnerski powinny zostać przesłane za pośrednictwem adresu email na adres kwbiomed@wp.pl lub pisemnie na adres Podmiotu partnerskiego wskazany w pkt I.
  5. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje są niepełne lub dla potrzeby pełnego wyjaśnienia Podmiot partnerski i/lub Procesor wystąpi o ich uzupełnienie, jeszcze przed rozpatrzeniem reklamacji. Czas rozpatrzenia reklamacji ulega przedłużeniu do momentu uzupełniania danych przez Klienta składającego reklamację.
  6. Reklamacje dotyczące usług świadczonych przez Procesora powinny zostać przesłane za pośrednictwem adresu email na adres contact@restaumatic.com lub pisemnie na adres siedziby Restaumatic.com, tj. Restaumatic S.A., ul. Wolności 345, 41-800 Zabrze.
  7. Konsument jest uprawniony do skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe informacje w zakresie ww. możliwości, w tym informacje o obowiązujących procedurach dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników praw konsumenta, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod wskazanym adresem strony internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php

XI Dodawanie opinii/komentarzy

  1. Podmiot partnerski daje możliwość Klientowi dokonywania ocen wykonania umowy oraz dostawy w szczególności poprzez możliwość przyznawania opinii.
  2. Opinie są widoczne publicznie wraz z imieniem Klienta.
  3. Imię jest pobierane z Zamówienia złożonego przez Klienta.
  4. Dodając opinię Klient oświadcza, że ma świadomość faktu, iż opinie nie są anonimowe.
  5. Opinia może zostać w każdym czasie usunięte przez Klienta. Wymaga to wysłania wiadomości e-mail na adres poczty elektronicznej Podmiotu partnerskiego.

XII Ochrona danych osobowych

  1. Administratorem danych osobowych Klientów/Użytkowników jest Podmiot partnerski.
  2. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych Klientów znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej w zakładce na stronie internetowej sklepu.

XIII Opis zagrożeń

Stosownie do art. 6 pkt 1 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Podmiot partnerski oraz Procesor informują o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników oraz Klientów z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Podmiot partnerski i Procesora w ramach korzystania z usług elektronicznych. Informacja dotyczy zagrożeń, które Podmiot partnerski oraz Procesor identyfikują jako zagrożenia potencjalne, które powinny być brane pod uwagę mimo systemów zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym oddziaływaniem osób trzecich:

  1. możliwość otrzymania spamu, czyli niezamówionej informacji reklamowej (handlowej) przekazywanej drogą elektroniczną,
  2. możliwość działania szkodliwego oprogramowania (oprogramowanie malware, robaki internetowe) w środowisku sieciowym rozpowszechnianego poprzez replikację kodu,
  3. możliwość łamania zabezpieczeń w celu pozyskania osobistych i poufnych informacji w celu kradzieży tożsamości, poprzez wysyłanie fałszywych wiadomości elektronicznych przypominających wiadomości autentyczne,
  4. możliwość niedozwolonego podsłuchu polegającego na wykorzystaniu programu komputerowego, którego zadaniem jest przechwytywanie i ewentualne analizowanie danych przepływających w sieci (spyware),
  5. instalowanie oprogramowania wykorzystywanego do korzystania z Usług ze źródeł innych niż źródła autoryzowane przez Usługodawcę, które, mimo podejmowanych działań mających na celu zminimalizowanie możliwości udostępniania modyfikowanych przez osoby trzecie wersji oprogramowania, może zawierać oprogramowanie złośliwe.

XIV Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych Regulaminem obowiązują przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
  2. Podmiot partnerski lub Procesor zastrzegają sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie umowy zawarte przed dniem wejścia w życie nowego regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu zawarcia umowy. Zmiana regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania go na stronie internetowej. W przypadku, gdy Klient/Użytkownik nie akceptuje nowej treści Regulaminu, obowiązany jest zawiadomić o tym fakcie Podmiot partnerski.
  3. W ramach korzystania z Usług niedozwolone jest dostarczanie przez Użytkownika i Klienta treści o charakterze bezprawnym, w tym: a) informacji i danych spreparowanych w sposób stwarzający ryzyko naruszenia bezpieczeństwa informatycznego lub stabilności Systemu; b) informacji naruszających prawa własności intelektualnej, w tym prawa autorskie i prawa do znaków towarowych Podmiotu partnerskiego oraz Procesora lub osób trzecich; c) innych informacji i danych naruszających bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
  4. Podmiot partnerski ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami/Użytkownikami będącymi Przedsiębiorcami Podmiot partnerski ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta/Użytkownika będącego Przedsiębiorcą.
  5. Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza i nie ma na celu wyłączać czy ograniczać jakichkolwiek uprawnień Klienta będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi Konsumentowi uprawnienia, pierwszeństwo mają te przepisy.

Stan na 2025-09-10

Załączniki: 1. Pouczenie o prawie do odstąpienia od umowy; 2. Formularz odstąpienia od umowy.

ZAŁĄCZNIK nr 1 do Regulaminu

Kupujący będący Konsumentem oraz osoba prowadząca jednoosobową działalność dokonująca zakupu niezwiązanego z prowadzoną działalnością gospodarczą może w ciągu 14 dni od otrzymania przesyłki odstąpić od umowy bez podawania jakiejkolwiek przyczyny. Jeśli to zrobisz, zwrócimy wszystkie otrzymane od Ciebie płatności.

Aby zrezygnować z zakupu, poinformuj Podmiot partnerski o swojej decyzji, wypełniając Formularz odstąpienia od umowy. Możesz skorzystać ze wzoru odstąpienia od umowy, który stanowi załącznik do Regulaminu. Przesyłkę nadaj na adres Podmiotu partnerskiego.

UWAGA!

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów: 1. o świadczenie usług, jeżeli usługa została w pełni wykonana za Twoją wyraźną zgodą; 2. w której cena towaru zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi nie sprawujemy kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy; 3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według Twojej specyfikacji lub służąca zaspokojeniu Twoich zindywidualizowanych potrzeb; 4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; 5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami; 7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi nie mamy kontroli; 8. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; 9. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną Twoją zgodą, przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.

ZAŁĄCZNIK nr 2 do Regulaminu

FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY I ZWROTU TOWARU


Imię i nazwisko


Adres


E-mail, telefon

W imieniu własnym, oświadczam, że: Na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta odstępuję od umowy sprzedaży zawartej z Podmiotem partnerskim w dniu __________________ i zwracam wymienione poniżej towary. Znane są mi warunki zwrotu towarów w tym trybie, określone w Regulaminie oraz w wymienionej wyżej ustawie.

Data otrzymania towaru: ____________________________________________ Numer dokumentu sprzedaży (paragonu lub faktury VAT): _____________________________

Zwracane towary:



Oświadczam, że zwracany towar jest w stanie niezmienionym i nie był używany.


Data i czytelny podpis Klienta

Zwrotu towaru (wraz z formularzem) należy dokonać na adres Podmiotu partnerskiego.

Regulamin dotyczący aktu o usługach cyfrowych (Digital Services Act, DSA)

I Definicje

Definicje odnoszą się do odpowiednich wyrażeń stosowanych w treści Regulaminu i mają następujące znaczenie:

  1. "Usługodawca" - Podmiot Partnerski, o którym mowa w pkt II ppkt 2 Regulaminu serwisu internetowego.
  2. "Użytkownik" - osoba fizyczna posiadająca przynajmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka posiadająca zdolność do czynności prawnych, która korzysta z Systemu Informatycznego, w tym strony WWW.
  3. "Punkt kontaktowy" - wyznaczony przez Usługodawcę adres poczty elektronicznej, o którym mowa w pkt X ppkt 4 Regulaminu serwisu internetowego, a który umożliwia organom państw członkowskich, Komisji Europejskiej i Radzie Usług Cyfrowych, Użytkownikom oraz innym odbiorcom usługi bezpośrednią komunikację z Usługodawcą, prowadzoną w związku z realizacją Aktu o Usługach Cyfrowych.
  4. "Język komunikacji" - języki wskazane przez Usługodawcę do kontaktu, którymi są język polski oraz język angielski.
  5. "Nielegalne treści" - informacje, które same w sobie lub przez odniesienie do działania, w tym sprzedaży produktów lub świadczenia usług, nie są zgodne z prawem Unii lub z prawem jakiegokolwiek państwa członkowskiego, które jest zgodne z prawem Unii, niezależnie od konkretnego przedmiotu lub charakteru tego prawa.
  6. "Akt o Usługach Cyfrowych, DSA" - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej 2022/2065 z dnia 19 października 2022 roku w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz zmiany dyrektywy 2000/31/WE.

II Wprowadzanie, moderowanie i ograniczenia dotyczące treści

  1. Usługodawca umożliwia Użytkownikom wprowadzanie treści, które obejmują w szczególności opinie o świadczonej przez Usługodawcę usłudze. Wprowadzone przez Użytkownika treści są przechowywane w związku z prowadzeniem przez Usługodawcę strony internetowej.
  2. Użytkownik wprowadzający treści na stronie internetowej prowadzonej przez Usługodawcę jest zobowiązany do działania w sposób zgodny z treścią niniejszego Regulaminu, prawem i dobrymi obyczajami. Użytkownik jest w szczególności zobowiązany do poszanowania dóbr osobistych, praw autorskich i własności intelektualnej oraz danych osobowych Usługodawcy, innych Użytkowników oraz pozostałych osób trzecich.
  3. Użytkownika obowiązuje zakaz wprowadzania Nielegalnych treści, o których mowa w pkt 1 ppkt 5, a którymi są w szczególności:
    1. treści nawołujące do nienawiści, treści o charakterze terrorystycznym lub dyskryminującym;
    2. obrazy przedstawiające niegodziwe traktowanie dzieci w celach seksualnych;
    3. prywatne obrazy, których udostępnienie jest bezprawne;
    4. treści stanowiące cyberstalking;
    5. materiały chronione prawem autorskim, których wykorzystanie jest nieuprawnione.
  4. Użytkownik nie powinien także wprowadzać treści, które naruszają zasady współżycia społecznego, w szczególności:
    1. treści powszechnie uznawanych za nieprzyzwoite, obraźliwe, upokarzające lub poniżające;
    2. treści mogących naruszać czyjekolwiek dobre imię;
    3. treści zawierających nieprawdziwe informacje wprowadzające Użytkowników i inne osoby trzecie w błąd;
    4. treści promujących ideologie lub działania uznane w Polsce za nielegalne lub godzące w wartości demokratycznego państwa prawa;
    5. treści będących niezamówioną informacją reklamową;
    6. treści o charakterze erotycznym, w tym materiałów o charakterze pornograficznym oraz innych treści o wyraźnym podłożu seksualnym;
    7. treści naruszających prawa własności intelektualnej, w tym treści publikowanych bez odpowiednich praw lub licencji, a także treści naruszających prawa autorskie lub prawa własności przemysłowej;
    8. treści wprowadzających w błąd co do ich autora; zakazane jest publikowanie treści w imieniu innej osoby trzeciej bez jej zgody;
    9. treści niezwiązanych z działalnością Usługodawcy oraz przedmiotem strony internetowej prowadzonej przez Usługodawcę.
  5. Treści wprowadzane przez Użytkowników są moderowane przez Usługodawcę w związku ze zgłoszeniem, o którym mowa w pkt III ppkt 1, a także z inicjatywy własnej Usługodawcy. Usługodawca oświadcza przy tym, że nie jest zobowiązany do podejmowania działań mających na celu wyszukiwanie i usuwanie Nielegalnych treści, a wszelkie tego typu działania wynikają z dobrej woli i szczególnej staranności Usługodawcy.
  6. Moderowanie treści może odbywać się ręcznie, przez człowieka, lub w oparciu o narzędzia zautomatyzowane lub częściowo zautomatyzowane.
  7. Treści wprowadzane przez Użytkowników są moderowane w oparciu o przepisy prawa, w szczególności w oparciu Akt o Usługach Cyfrowych.
  8. Treści naruszające postanowienia niniejszego Regulaminu, naruszające prawo lub zasady współżycia społecznego, będą przez Usługodawcę usuwane, depozycjonowane lub dostęp do nich będzie uniemożliwiany.
  9. Użytkownik zostanie poinformowany o podjęciu działań wobec treści, których jest autorem, a które należy uznać za nielegalne lub naruszające postanowienia niniejszego Regulaminu. Wszelkie podjęcie działań zostanie przez Usługodawcę odpowiednio uzasadnione.
  10. Usługodawca może odstąpić od udzielenia informacji, o której mowa w pkt II ppkt 9 w przypadku, w którym nie ma możliwości ustalenia elektronicznych danych kontaktowych autora treści, a także w sytuacji, w której treści są wprowadzającymi w błąd treściami handlowymi o dużej objętości (spam).

III Zgłaszanie Nielegalnych treści

  1. Każdy, kto uzna, iż na stronie internetowej prowadzonej przez Usługodawcę widnieją Nielegalne treści, może dokonać zgłoszenia Nielegalnych treści Usługodawcy.
  2. Zgłoszenie dotyczące Nielegalnych treści należy kierować do Punktu kontaktowego, o którym mowa w pkt I ppkt 3.
  3. Zgłoszenie, o którym mowa w pkt III ppkt 1, musi zawierać:
    1. wystarczająco uzasadnione wyjaśnienie powodów, dla których dana osoba lub dany podmiot zarzucają, że odpowiednie informacje stanowią Nielegalne treści;
    2. jasne wskazanie dokładnej elektronicznej lokalizacji informacji, takiej jak dokładny adres URL lub dokładne adresy URL, oraz, w stosownych przypadkach, dodatkowe informacje umożliwiające identyfikację Nielegalnych treści, stosownie do rodzaju treści i konkretnego rodzaju usługi hostingu;
    3. imię i nazwisko lub nazwę oraz adres e-mail osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, z wyjątkiem zgłoszenia dotyczącego informacji uznawanych za związane z jednym z przestępstw, o których mowa w art. 3-7 Aktu o Usługach Cyfrowych;
    4. oświadczenie potwierdzające powzięte w dobrej wierze przekonanie osoby lub podmiotu dokonujących zgłoszenia, że informacje i zarzuty w nim zawarte są prawidłowe i kompletne.
  4. Zgłoszenie, o którym mowa pkt III ppkt 1, uznaje się za dające podstawę do uzyskania faktycznej wiedzy lub wiadomości w odniesieniu do informacji, której dotyczą, jeżeli umożliwia Usługodawcy działającemu z należytą starannością stwierdzenie bez szczegółowej analizy prawnej - nielegalnego charakteru danej działalności lub informacji.
  5. Usługodawca bez zbędnej zwłoki poinformuje podmiot składający zawiadomienie, o którym mowa w pkt III ppkt 1 niniejszego Regulaminu, o przyjęciu zgłoszenia.
  6. Po otrzymaniu zgłoszenia Usługodawca poinformuje zgłaszającego o decyzji oraz ewentualnych działaniach, które zostały podjęte w związku ze zgłoszeniem Nielegalnych treści.
  7. Usługodawca może odstąpić od udzielenia informacji, o której mowa w pkt III ppkt 5 i 6 niniejszego Regulaminu w przypadku, w którym zgłoszenie nie zawiera elektronicznych danych kontaktowych podmiotu zgłaszającego.
  8. W przypadku otrzymania zgłoszenia treści, co do której istnieje uzasadnione podejrzenie, że treść ta narusza obowiązujące przepisy prawa, Usługodawca zobowiązuje się do współpracy z odpowiednimi organami prawnymi.

IV Skargi i reklamacje

  1. Usługodawca zapewnia Użytkownikom, a także osobom lub podmiotom, które dokonały zgłoszenia - przez okres sześciu miesięcy od podjęcia decyzji w przedmiocie rozpatrzenia zgłoszenia - dostęp do wewnętrznego systemu rozpatrywania skarg, który umożliwia elektroniczne i bezpłatne wnoszenie skarg na decyzję podjętą przez Usługodawcę lub na następujące decyzje podjęte przez Usługodawcę ze względu na fakt, iż informacje przekazane przez odbiorców stanowią Nielegalne treści lub są niezgodne z niniejszym Regulaminem:
    1. decyzje w sprawie usunięcia informacji lub uniemożliwieniu do nich dostępu lub ograniczeniu widoczności informacji.
  2. Okres sześciu miesięcy, o którym mowa w pkt IV ppkt 1 niniejszego Regulaminu, rozpoczyna się w dniu, w którym zgłaszający lub Użytkownik został poinformowany o decyzji zgodnie z pkt III ppkt 6 Regulaminu.
  3. Jeżeli skarga zawiera wystarczające powody, aby Usługodawca uznał, że jego decyzja o niepodejmowaniu działań w odpowiedzi na zgłoszenie jest nieuzasadniona lub że informacje, których dotyczy skarga, nie są nielegalne i niezgodne z niniejszym Regulaminem, lub zawiera informacje wskazujące, że działanie skarżącego nie uzasadnia podjętego środka, Usługodawca bez zbędnej zwłoki uchyla swoją decyzję, o której mowa w pkt II ppkt 8 lub podejmuje inne działania, które uzna za konieczne.